2015. május 21., csütörtök

Táv hős


Kezdő közműves (nem kőműves!) vagyok. A legtöbb dolog, amit tettem eddig, hogy első évben egy, második évben két gyerekkel a karomban kinyitottam az ajtót a kéményseprőknek (ha ez közműnek számít egyáltalán). Szóval beengedtem a helyi, kedves kéményseprő házaspárt (őrület!) a gázkazánunkhoz, és amíg ők fekete ruhában csináltak valamit a valamivel a kazánon, addig én próbáltam a gyerekzajon át csevegni, majd aláírtam valamit és fizettem. Évente egyszer jönnek. Ezen kívül azt sem tudom, hogy mi az a közmű, úgy tudnék csak halandzsázni, ha fel kéne sorolnom szolgáltatókat, mint a leggyengébb egyetemi vizsgámon.

Ilyen alapokkal bizony komoly kihívás volt, hogy ma nekem kellett elintéznem a FŐTÁV-ban az átíratást...vagy mit. Online ember lévén azonban biztosra akartam menni, hátha fel tudok készülni egy-két szakkifejezésből, gyorsan Google-nek és fotav.hu-nak estem. És ekkor nagyszerű dologgal szembesültem: a FŐTÁV (gondolom, rajtam kívül mindenki tudja, de azért leírom, hogy ez a távhő szolgáltató, magyarul a távfűtéses lakásokban a radiátorba ők nyomják nekünk a meleg vizet és jól elzárják tavasszal, amikor az ember még meg tudna fagyni, főleg a panelban...)...szóval a FŐTÁV weboldala bizony nem csak, hogy nem elavult és használhatatlan, hanem durván jó! Mindent megtaláltam, amit akartam. De mindent. És érthető és logikus és felhasználóbarát. Akkor pislogtam először nagyot, amikor megláttam, hogy van online ügyintézői felületük, ami azzal a reménnyel kezdett kecsegtetni, hogy mégsem kell 40 km-t autóznom azért, hogy húzzak egy sorszámot és ott az ügyintéző előtt derüljön ki, hogy valamilyen igazoló papírt nem hoztam el az átíratáshoz.

A felcsillant remény kicsit fakulni kezdett, amikor az elképesztő logikusan felépített felhasználói kézikönyvben végigolvastam, hogy milyen ügymenetekhez lehet az online ügyintézést felhasználni és sajnos az enyémet nem találtam meg. De gondoltam egyet, hát felhívom én őket telefonon és megkérdezem, mit is kell bevinni személyesen, majd óvatosan átterelném arra a témát, hogy szívesen megcsinálnám ezt az egészet az interneten keresztül, ha mégis lehetne valahogy.

Amikor aztán a telefonos ügyintézést kezdtem tanulmányozni, megint állam leesett, ugyanis nem csak a telefonos menürendszerük struktúráját nyomták az arcomba (tehát nem kellett végighallgatnom az „üdvözöljük, várjon, nyomja meg ezt, írja be azt, nyomja meg ezt, várja meg a fürelíz végét és megint nyomja meg ezt” sorozatot), hanem előre kiválasztottam, hogy melyik menüpontok vonatkoznak rám. Ha ez nem lett volna elég, még egy olyan táblázatot is feldobott nekem a weboldal, ami a telefonálás időpontjára ad segítséget, hogy előre tudjam, mely napokon, mely órákban kell a legnagyobb várakozásra számítani. Én inkább kivártam egy valószínűsítetten közepes forgalmú időszakot és azonnal el is értem az ügyintézőt.
A telefonos kisasszony sem hazudtolta meg a weboldalon tapasztalt vásárló-központú hozzáállást, nagyon segítőkész volt. Elmondtam, hogy gőzöm nincs, mit kell csinálni, szépen elmondta, hogy mit tegyek és természetesen, intézhetem neten keresztül. Őrület, de csak fel kellett tölteni egy-két dokumentumot (amiket szkenner híján fényképezőgéppel digitalizáltam) és megadni egy-két adatot és már kész is volt.
Nincs más dolgunk már, csak várni, hogy a gép berendezze az adatokat és megkapjuk az értesítést az átírás sikerességéről. Na, meg mostantól fizetni a fűtés számlákat az új lakásban is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése