Kezdő közműves (nem kőműves!) vagyok. A legtöbb dolog, amit tettem eddig,
hogy első évben egy, második évben két gyerekkel a karomban kinyitottam az
ajtót a kéményseprőknek (ha ez közműnek számít egyáltalán). Szóval beengedtem a
helyi, kedves kéményseprő házaspárt (őrület!) a gázkazánunkhoz, és amíg ők
fekete ruhában csináltak valamit a valamivel a kazánon, addig én próbáltam a
gyerekzajon át csevegni, majd aláírtam valamit és fizettem. Évente egyszer
jönnek. Ezen kívül azt sem tudom, hogy mi az a közmű, úgy tudnék csak
halandzsázni, ha fel kéne sorolnom szolgáltatókat, mint a leggyengébb egyetemi
vizsgámon.
Ilyen alapokkal bizony komoly kihívás volt, hogy ma nekem kellett elintéznem
a FŐTÁV-ban az átíratást...vagy mit. Online ember lévén azonban biztosra
akartam menni, hátha fel tudok készülni egy-két szakkifejezésből, gyorsan
Google-nek és fotav.hu-nak estem. És ekkor nagyszerű dologgal szembesültem: a
FŐTÁV (gondolom, rajtam kívül mindenki tudja, de azért leírom, hogy ez a távhő
szolgáltató, magyarul a távfűtéses lakásokban a radiátorba ők nyomják nekünk a
meleg vizet és jól elzárják tavasszal, amikor az ember még meg tudna fagyni,
főleg a panelban...)...szóval a FŐTÁV weboldala bizony nem csak, hogy nem
elavult és használhatatlan, hanem durván jó! Mindent megtaláltam, amit akartam.
De mindent. És érthető és logikus és felhasználóbarát. Akkor pislogtam először
nagyot, amikor megláttam, hogy van online ügyintézői felületük, ami azzal a
reménnyel kezdett kecsegtetni, hogy mégsem kell 40 km-t autóznom azért, hogy
húzzak egy sorszámot és ott az ügyintéző előtt derüljön ki, hogy valamilyen
igazoló papírt nem hoztam el az átíratáshoz.
A felcsillant remény kicsit fakulni kezdett, amikor az elképesztő logikusan
felépített felhasználói kézikönyvben végigolvastam, hogy milyen ügymenetekhez
lehet az online ügyintézést felhasználni és sajnos az enyémet nem találtam meg.
De gondoltam egyet, hát felhívom én őket telefonon és megkérdezem, mit is kell
bevinni személyesen, majd óvatosan átterelném arra a témát, hogy szívesen
megcsinálnám ezt az egészet az interneten keresztül, ha mégis lehetne valahogy.
Amikor aztán a telefonos ügyintézést kezdtem tanulmányozni, megint állam
leesett, ugyanis nem csak a telefonos menürendszerük struktúráját nyomták az
arcomba (tehát nem kellett végighallgatnom az „üdvözöljük, várjon, nyomja meg
ezt, írja be azt, nyomja meg ezt, várja meg a fürelíz végét és megint nyomja
meg ezt” sorozatot), hanem előre kiválasztottam, hogy melyik menüpontok
vonatkoznak rám. Ha ez nem lett volna elég, még egy olyan táblázatot is
feldobott nekem a weboldal, ami a telefonálás időpontjára ad segítséget, hogy
előre tudjam, mely napokon, mely órákban kell a legnagyobb várakozásra
számítani. Én inkább kivártam egy valószínűsítetten közepes forgalmú időszakot
és azonnal el is értem az ügyintézőt.
A telefonos kisasszony sem hazudtolta meg a weboldalon tapasztalt
vásárló-központú hozzáállást, nagyon segítőkész volt. Elmondtam, hogy gőzöm
nincs, mit kell csinálni, szépen elmondta, hogy mit tegyek és természetesen,
intézhetem neten keresztül. Őrület, de csak fel kellett tölteni egy-két
dokumentumot (amiket szkenner híján fényképezőgéppel digitalizáltam) és megadni
egy-két adatot és már kész is volt.
Nincs más dolgunk már, csak várni, hogy a gép berendezze az adatokat és
megkapjuk az értesítést az átírás sikerességéről. Na, meg mostantól fizetni a
fűtés számlákat az új lakásban is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése